We fietsten van de ene school van onze scholengemeenschap naar de andere. Dat was een grote toer doorheen Brasschaat! Onze fietsvaardigheden op de straat werden op de proef gesteld: Fietsen aan de rechterkant van de weg, op een enkel fietspad per twee naast elkaar, op een dubbel fietspad met twee naast elkaar en dan ritsen waar nodig of op een zandpad fietsen. Het was een hele opgave.
In elke school stopten we en deden er een activiteit: een verkeersparcours afleggen met verschillende proeven, door het bos fietsen, een verkeersquiz, spelletjes op de fiets, een ketting op de fiets leren leggen, Hoe herstel ik een fit in een fietsband?, Kan ik zo lang mogelijk en zo traag mogelijk op mijn fiets blijven zitten, ….
Het was een leuke, leerrijke maar toch ook vermoeiende dag!